KA101 – LA VREMURI NOI, DASCALI NOI


      

Disclaimer

Toate informațiile reprezintă responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect a a Școlii Gimnaziale nr.1 Brănești, jud. Ilfov, iar Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conţinutul acestor informaţii.

Comuna Branesti este situata in judetul Ilfov, in mediu rural, intr-o zona aflata in extindere si intr-o usoara crestere economica, langa Municipiul Bucuresti. Populatia comunei Branesti este formata din familii cu venit minim pe economie, fiind intr-o situatie socio-economica dificila( 60%), 30% din populatie are studii gimnaziale, 60%-studii liceale si 10% studii post-liceale si universitare.

Institutia noastra, Scoala Gimnaziala nr.1, este foarte importanta pentru comunitatea locala, beneficiem intotdeauna de sprijinul Primariei si  al celorlalte autoritati locale cu care incheiem anual parteneriate.  Scoala are  434 de elevi dintre care 12 sunt elevi CES. La nivelul scolii, exista 10 elevi in risc de abandon scolar. Anul trecut 2 elevi au abandonat scoala. Elevii scolii noastre provin din familii fara venituri ( 10%) sau cu venituri mici ( 80%) si cu un nivel scazut de educatie. Copiii sunt deschisi catre tot ceea ce este nou, manifestand un mare interes pentru catre invatarea limbilor straine, catre utilizarea mijloacelor TIC in invatare, explorare si descoperire, catre arte plastice, muzica , dans, activitati sportive, activitati culturale

Pentru un progres in ceea ce priveste satisfacerea nevoilor educative ale copiilor, cadrele didactice trebuie sa devina inovative, adaptabile, sa-si dezvolte strategii noi de management al clasei de elevi ,de management la nivel de arie curriculara si de management institutional, sa participe la parteneriate la nivel european, sa intre in contact cu profesori si scoli din alte tari europene, sa gaseasca si sa produca noi metode de invatare-predare-evaluare in ceea ce priveste dezvoltarea competentelor secolului XXI in folosul elevilor, curriculum la decizia scolii ( discipline optionale) care sa vina in intampinarea nevoilor de formare pentru viata ale elevilor .

Obiectivele proiectului sunt:

1.invatarea de 32 de cadre didactice din scoala noastra a 10 metode eficiente de predare interactiva in perioada septembrie 2017- august 2018;

2.dezvoltarea in randul a 32 de cadre didactice din scoala noastra a competentelor de motivare a elevilor pentru propria educatie pe tot parcursul vietii in perioada septembrie 2017- august 2018;

3.cresterea motivatiei a 32 cadre didactice din scoala noastra pentru a integra in predare dezvoltarea abilitatilor de viata in randul elevilor in perioada septembrie 2017- august 2018;

4.cresterea motivatiei a 32 cadre didactice din scoala noastra pentru a realiza internationalizarea scolii in perioada septembrie 2017- august 2018;

5.cresterea motivatiei a 32 cadre didactice din scoala noastra pentru a intra in contact cu cel putin 7 cadre didactice din Europa in vederea realizarii unui parteneriat strategic Erasmus+  in perioada septembrie 2017- august 2018.

Pentru a realiza acest proiect, in urma unui proces transparent si public, au fost selectate 10 cadre didactice pentru a participa la 7 cursuri:

1.Euneos, Finlanda: ;,Best practices Benchmarking”, ,, How to make your school more international”;

2.LTA Solutions, UK: ,,Leading change: Improving Teaching and Learning”, ,,Coaching Skills: The Path to Improvement”;

3.Pricalica, Croatia:,, Teacher Training Course on Drama in Education- Holistic Approach To Teaching with Drama Techniques”.

Cadrele didactice care vor face mobilitatile sunt: 5 profesori de specialitati diferite si pentru invatamantul primar, consilierul educativ, responsabilul CEAC, responsabilul comisiei ,, Proiecte si programe comunitare si de integrare europeana”, responsabilul comisiei ,,Formare continua si dezvoltare profesionala”,responsabilul comisiei ,,Curriculumul scolii”, responsabilul comisiei metodice a profesorilor pentru invatamantul primar si Directorul scolii.

Obiectivele vor fi atinse prin workshopuri, schimburi de experienta si bune practici, arta teatrala, lucru in grup, discuții si crearea de produse intelectuale.

Participantii vor intra în contact cu profesori din alte țări si isi vor forma o imagine a proceselor și a calității sistemelor de educație în țările europene, vor dezvolta idei pentru viitoare  proiecte/ parteneriate strategice europene care vor avea potențialul de a crea o nouă dimensiune a scolii, aceea de scoala europeana.

Participanții vor dobândi noi competente manageriale si vor fi capabili sa aplice corect noi metode si instrumente de predare, isi vor imbunatati competentele de exprimare scrisa si orala in limba engleza, isi vor imbunatati competentele TIC,vor capata o noua viziune in ceea ce priveste organizarea activitatilor de predare si invatare, vor realiza si vor consolida legaturi cu celelalte cadre didactice participante la cursuri, vor integra in curricumul scolii si in planul de dezvoltare al scolii competentele si experientele pe care le vor dobandi prin mobilitati, vor aplica pentru obtinerea unui grant Erasmus+KA2 in parteneriat cu profesorii straini din cadrul cursurilor.

Education in Finland pdf

buletin inf CIPRU

buletin inf CROATIA

buletin inf UK

COMPILATIE 2 proiect de lectie

KA101 idei, poze, planuri etc COMPILATIE 1

KA101 optional integrat DRAMA

KA101 optional integrat VIATA

RO- Manual KA101

Coperta ScE  Descrierea CIP a BN-1

 

 

Suntem pe Facebook